Webový formulář je naprostou nezbytností a používáme jej na denní bázi, možná si to ani neuvědomujeme: při registraci do aplikací, při vyplňování objednávky, při poptávce po zboží či službách apod. Z uživatelského pohledu to tedy všichni známe, jak je to ale z druhé strany? Umístěním webového formuláře na své webové stránky můžete například zvýšit poptávku a zároveň zautomatizovat ruční zadávání kontaktů do Anabix CRM. 

Existuje ještě mnoho firem, které výstupy z webových formulářů ukládají do tabulek, do sdílených složek nebo je nechávají v administraci webu. Odtud je pak zase musí přepisovat nebo kopírovat dál do interního systému. Už jistě sami tušíte, že takový proces je zbytečný, zdlouhavý a kostrbatý s hrozbou překlepů nebo chybně zadaných údajů. Z praktického hlediska je webový formulář v rámci CRM systému neuvěřitelným pomocníkem a ušetřením času. Data jsou dostupná všem, kteří s nimi potřebují pracovat. Nemusí se nic přepisovat, ani kopírovat.

Webové formuláře jsou především skvělý nástroj. Díky nim můžete mít klienty a návštěvníky webu na blízku a zároveň si s nimi udržovat osobnější vztah. Formuláře mohou mít velké množství podob i využití, vždy záleží na tom, na co chcete momentálně zacílit. Konkrétně pro práci s CRM jsme vybrali tři možnosti využití webového formuláře, které vám nejvíce pomohou. Jsou to:

  1. Registrace či poptávka - návštěvník webu má například zájem o schůzku nebo ho zajímají detailní informace k produktu či službě. V tomto případě na sebe v kontaktním formuláři rád zanechá jméno, telefonní číslo, e-mail a konkrétní dotaz či oblast svého zájmu.
  2. Dotazník - fomulář může dobře posloužit také za účelem zjištění informací či průzkumu trhu, a to jak u nových či stávajících zákazníků. Dotazník můžete nejen vložit na webové stránky, ale třeba jej pomocí linku s url adresou zaslat i přímo na respondenty. Více o tomto využití najdete v článku Jak vytvořit dotazník?
  3. Interní formulář - pro veřejnost jinak skrytý fomulář, který má hlavní účel a tím je zjednodušení práce obchodníkům a poradcům. Připravíte formulář, který bude obsahovat pouze pole, která daný obchodník či poradce musí vyplnit: například pro zadání nové zakázky přímo u klienta. Následně stačí pouze otevřít url adresu formuláře.

A jaké jsou výhody webových formulářů v případě Anabix CRM?

  1. Veškeré informace se rovnou přenesou do Anabix CRM, není nutné nic přepisovat. Kontakt se zařadí do předem vybraného seznamu a vyplní se u něj dopředu zadaný GDPR právní důvod (datum souhlasu s GDPR bude datum vyplnění formuláře).
  2. Z vyplněného formuláře můžete rovnou vytvořit obchodní případ. Hodit se vám bude také v okamžiku, kdy návštěvníci webu vyplňují formulář opakovaně (z každé poptávky se vždy vytvoří nový obchodní případ na kartě kontaktu).
  3. Webový formulář hlídá duplicity: kontakty kontroluje podle zadaného e-mailu, firmy podle vyplněného IČ.
  4. Na vyplnění formuláře lze navázat automatizací, například vytvořit jeden či více úkolů, zapsat aktivitu typu poznámka nebo přidat kontakt do dalších seznamů podle vybraných hodnot.
  5. O každém vyplnění přijde notifikace do e-mailu uživateli, který je vlastníkem kontaktu.
  6. Lze mít samozřejmě i více formulářů a nad každým mít jiné úkoly či úkoly navázat podle toho, co klient všechno vyplnil.
  7. Design formuláře si můžete stylizovat podle vlastního vkusu a preferencí. Více v nápovědě Jak si vylepšit webový formulář díky CSS stylům

S nastavením webových formulářů,  v rámci Anabix CRM, vám rádi poradíme i pomůžeme. Přehledný návod najdete také na stránce Jak nastavit webové formuláře v Anabix CRM

Umožněte klientům či potenciálním zájemcům vás kontaktovat nebo jen předat zpětnou vazbu.

Nejste zatím uživatelem Anabix CRM?

Vyplňte jeden z našich webových formulářů a jednoduše si na 30 dní Anabix CRM vyzkoušejte.

Štěpán Musil

Mgr. Štěpán Musil

07/2021

Komentáře

Vyzkoušejte CRM systém Anabix