Jednokolejná trať, která dnes propojuje Kladno s Prahou, absolutně neodpovídá požadavkům moderní doby. 70tisícové město, odkud jezdí spousta lidí za prací do hlavního města, by mělo být brzy s metropolí propojeno moderní dráhou.
„Železnice Praha-Kladno je pomalá, má malou kapacitu a je celkově zastaralá. Proto většina dojíždějících za prací a do škol jezdí více autem či autobusem, což často vytváří dopravní zácpy,” uvedla Petra Kolínská, náměstkyně pražské primátorky.
Spolu s propojením dvou významných měst dojde také k vybudování odbočky na ruzyňské letiště. Ze stanice Praha-Ruzyně bude vedena nadzemní dráha, která nahradí původně plánované metro.
Nová trať by měla pojmout až deset párů vlaků za hodinu. Šest z nich odbočí na největší letiště v České republice, čtyři budou pokračovat do Kladna. Do 4. dubna navíc mohou lidé plánovanou dráhu připomínkovat.
„Cesta na letiště z centra se zkrátí na 27 minut a odpadne nutnost přestupovat. Tato varianta je ve srovnání s výstavbou metra výrazně levnější, navíc vlaky budou jezdit 24 hodin denně,“ doplnila Kolínská.
Autor: Petr Jindra
Přidejte se k nám na facebooku!