Sdílené koloběžky v Praze už nebudou moci všude. Město chystá "red zóny"



 12. 07. 2019

Už toto léto může začít platit omezení pohybu a parkování sdílených koloběžek na dva druhy zón. Město pracuje na pravidlech, které jejich pohyb po městě zamezí. Cílem je totiž podpořit návaznosti na městskou hromadnou dopravu, či vytvořit alternativy k automobilové dopravě. Mimo jiné i zvýšit bezpečnost chodců a ulevit přetíženým městským zónám.

Elektrokola a koloběžky jsou v současnosti velkým hitem a v ulicích metropole jsou na nich k vidění jak turisté, tak místní každodenně. K jejich boomu přispívá i jejich sdílení. To však vede i k problémům. Uživatelé si častokrát neuvědomují, že musí respektovat silniční pravidla, ohrožují chodce, či je jejich přítomnost v přetížených městských zónách nadbytečná.

Východisko nyní řeší Praha s výkonným ředitelem společnosti Lime Tobym Sunem a snaží se vytvořit pravidla pro jejich užívání a parkování. Prozatím navrhli vznik dvou zón, které můžou platit ještě toto léto.

„Tou první je red zóna, kde se koloběžka vypne, pokud do ní řidič vjede. Počítáme s rozsáhlou red zónou na pěších zónách na Praze 1, na Královské cestě a na části Prahy 2. Zároveň se zástupci Lime musí spojit i s dalšími městskými částmi, aby si společně definovali red zóny i na dalších pražských územích mimo centrum. Druhé zóny zelené budou vymezené pro parkování koloběžek. Lime si tyto bezrizikové oblasti s dostatečným prostorem vytipuje sám, ale musí je následně prokonzultovat s patřičnou městskou částí a až pak zanést do aplikace,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr, který se Sunem jedná.

Právě zmíněná městská část Praha 1 se společností Lime, která tyto koloběžky spravuje, jedná od konce loňského roku. Jejím cílem je ochránit bezpečnost chodců, kteří o ně na chodnících zakopávají a mnohdy před nimi uskakují.

„První vlaštovkou je, že od minulého týdne musí zákazníci před jízdou v aplikaci odklikat, že nebudou jezdit po chodnících, parkovat na nevyhrazených místech a nebudou bezohlednou jízdou blokovat tramvaje a autobusy,“ řekl Scheinherr.

Pravidla užívání a parkování sdílených koloběžek může vejít v platnost už v průběhu léta. Město chce také zvášit informovanost uživatelů a jiných zájemců v rámci propagace marketingovou kampaní. Ta má jezdcům ukázat, jaké je správné a ohleduplné chování za řidítky těchto dopravních prostředků.


Autor: Lucie Pinková

V City.cz publikuji od začátku studia žurnalistiky, tedy od roku 2016. Doposud jsem nejčastěji psala o sportovních tématech, věnuji se ale i zpravodajství, převážně z Brna a Olomouce, z měst, ke kterým mám nejblíž.



Vyhledáváme ty nejlepší zážitky ve městě.
Chcete o nich vědět mezi prvními?

Přidejte se k nám na facebooku!

Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

Partneři portálu: