Praha proti rušným turistům narukuje s kampaní a nastolí pravidla chování



  Praha
  05.08.2019

Tichá noční Praha. Hlavní město začalo boj s rušnými nočními turisty. Na ně nyní míří svou letáčkovou kampaní, kde vysvětluje zásady chování v metropoli, a průzkumy, které dají základ budoucím dlouhodobým kampaním.

Ruch v nočním městě nedává Pražanům spát. Česká metropole se nyní chce zaměřit především na rušné noční turisty, kteří jsou zde poprvé. Do konce září povede kampaň zaměřenou na pravidla, která mají dodržovat. Její součástí jsou různé letáčky, které upozorňují například na zákaz pití alkoholu na veřejnosti, dodržování nočního klidu po 22. hodině, nebo na rezidentní zóny.

„Dozvědí se také, že za rušení nočního klidu mohou dostat pokutu až 400 eur. Kampaní navazujeme na předchozí průzkumy, ze kterých víme například to, že přes 70 procent turistů přijíždí do Prahy poprvé, a proto dobře neznají pravidla, jaká zde platí,“ vysvětlil Petr Slepička, ředitel Prague City Tourism, která kampaň realizuje.

Letáčky nyní visí před Hlavním nádražím, na zastávce autobusu 119 ve směru z letiště a v nejproblematičtějších lokalitách. Svůj podíl na ztišení noční Prahy má i řada klubů, které je vyvěsí do výloh, nebo Praha 1, která poskytne reklamní plochy.

„Díky průzkumu budeme moci všechna chystaná opatření cílit přesně na nejproblematičtější chování turistů, které v noci ruší místní. Kampaně a opatření z minulých let nevedly k žádnému dlouhodobému výsledku,“ dodal Jan Štern, který vede Komisi pro nočního starostu pro kulturu a cestovní ruch.

Turisté tak budou o víkendech od poloviny července do začátku září zodpovídat výzkumníkům dotazy na témata odkud jsou, jaký je cíl jejich cesty, zda využívají místní hotely, proč si vybrali k nočnímu životu právě danou lokalitu, nebo jestli vědí o pravidlech, která v místě platí. Průzkum bude probíhat v Dlouhé ulici a přilehlých místech a na Rašínově nábřeží. Tyto lokality jsou totiž s nočním životem spojené kvůli výtržnostem a velkému hluku.

„Tazatelé se ptají turistů i českých návštěvníků, odpovědi zaznamenávají do aplikace v telefonu. Všichni tazatelé mluví anglicky a k dispozici mají dotazníky v dalších jazycích,“ řekla Gabriela Šamanová ze společnosti STEM/MARK, která vede průzkumy.

Ve výsledku chce Praha dojít k efektivnějším možnostem zacílení budoucích kampaní, které by měly být založené na informacích o návštěvnících. Současně chce změnit obraz města jako destinace s levným alkoholem a přilákat turisty do oblastí mimo centrum a ke kultuře.


Autor: Lucie Pinková

V City.cz publikuji od začátku studia žurnalistiky, tedy od roku 2016. Doposud jsem nejčastěji psala o sportovních tématech, věnuji se ale i zpravodajství, převážně z Brna a Olomouce, z měst, ke kterým mám nejblíž.

  • Líbil se vám článek?
  • Zajímal by článek někoho z vašich přátel?
  • Máte co k článku říct? Využijte komentářů...

  • Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

    Partneři portálu: