Praha proti rušným turistům narukuje s kampaní a nastolí pravidla chování

Praha láká turisty z celého světa. Na jejich chování se nyní zaměří nová osvětová kampań.

05.08.2019
Tichá noční Praha. Hlavní město začalo boj s rušnými nočními turisty. Na ně nyní míří svou letáčkovou kampaní, kde vysvětluje zásady chování v metropoli, a průzkumy, které dají základ budoucím dlouhodobým kampaním.

Ruch v nočním městě nedává Pražanům spát. Česká metropole se nyní chce zaměřit především na rušné noční turisty, kteří jsou zde poprvé. Do konce září povede kampaň zaměřenou na pravidla, která mají dodržovat. Její součástí jsou různé letáčky, které upozorňují například na zákaz pití alkoholu na veřejnosti, dodržování nočního klidu po 22. hodině, nebo na rezidentní zóny.

„Dozvědí se také, že za rušení nočního klidu mohou dostat pokutu až 400 eur. Kampaní navazujeme na předchozí průzkumy, ze kterých víme například to, že přes 70 procent turistů přijíždí do Prahy poprvé, a proto dobře neznají pravidla, jaká zde platí,“ vysvětlil Petr Slepička, ředitel Prague City Tourism, která kampaň realizuje.

Letáčky nyní visí před Hlavním nádražím, na zastávce autobusu 119 ve směru z letiště a v nejproblematičtějších lokalitách. Svůj podíl na ztišení noční Prahy má i řada klubů, které je vyvěsí do výloh, nebo Praha 1, která poskytne reklamní plochy.

„Díky průzkumu budeme moci všechna chystaná opatření cílit přesně na nejproblematičtější chování turistů, které v noci ruší místní. Kampaně a opatření z minulých let nevedly k žádnému dlouhodobému výsledku,“ dodal Jan Štern, který vede Komisi pro nočního starostu pro kulturu a cestovní ruch.

Turisté tak budou o víkendech od poloviny července do začátku září zodpovídat výzkumníkům dotazy na témata odkud jsou, jaký je cíl jejich cesty, zda využívají místní hotely, proč si vybrali k nočnímu životu právě danou lokalitu, nebo jestli vědí o pravidlech, která v místě platí. Průzkum bude probíhat v Dlouhé ulici a přilehlých místech a na Rašínově nábřeží. Tyto lokality jsou totiž s nočním životem spojené kvůli výtržnostem a velkému hluku.

„Tazatelé se ptají turistů i českých návštěvníků, odpovědi zaznamenávají do aplikace v telefonu. Všichni tazatelé mluví anglicky a k dispozici mají dotazníky v dalších jazycích,“ řekla Gabriela Šamanová ze společnosti STEM/MARK, která vede průzkumy.

Ve výsledku chce Praha dojít k efektivnějším možnostem zacílení budoucích kampaní, které by měly být založené na informacích o návštěvnících. Současně chce změnit obraz města jako destinace s levným alkoholem a přilákat turisty do oblastí mimo centrum a ke kultuře.


Autor: Lucie Pinková

V City.cz publikuji od začátku studia žurnalistiky, tedy od roku 2016. Doposud jsem nejčastěji psala o sportovních tématech, věnuji se ale i zpravodajství, převážně z Brna a Olomouce, z měst, ke kterým mám nejblíž.

  • Líbil se vám článek?
  • Zajímal by článek někoho z vašich přátel?
  • Máte co k článku říct? Využijte komentářů...

  • Mohlo by vás dále zajímat

    Čtvrť Bubny-Zátory bude mít svůj Central Park. S letištěm ji spojí rychlodráha

    25.08.2019
    Pražené již nyní mohou poznat plánovanou městskou čtvrť Bubny-Zátory. K seznámení poslouží kampaň i kontejner,...

    Aplikace Zmente.to v novém. Lidé mohou nahrávat fotky a nově hodnotit úřady

    02.08.2019
    Mobilní aplikace Zmente.to prošla úpravami a je nyní jednodušší a přehlednější. Lidé už nyní mohou podávat...

    Tři měsíce, čtyři výzvy. Pražští cyklisté se utkají třeba o nejlepšího vrchaře

    22.07.2019
    Prahu opět zaplní soutěžící cyklisté. Až do 15. září mohou postupně plnit čtyři výzvy druhého ročníku...

    Opravené kobky na náplavce mohou otevřít už v září. Nabídnou kavárny, ateliér i knihovnu

    20.07.2019
    Kobky na Rašínově a Hořejším nábřeží se brzy promění ve společensky útulné a odpočinkové místo. Svého...

    Praha rozdělí lány polí a prostřídá plodiny. Vrací se k systému před kolektivizací

    17.07.2019
    Hlavní město chce vrátit půdě její původní faunu a flóru staronovým systémem hospodaření. Místo pěstování...

    FOTO: Kelímky pražských náplavek mají nový design. 5000 kusů zdobí tramvaj nebo labuť

    13.07.2019
    Labuť, tramvaj, kobka nebo přívoz. To jsou nové motivy, které obohatily vratné kelímky pražských náplavek.

    Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

    Partneři portálu: