Deset korun denně. Přesně tolik stojí roční kupon Lítačky. Za takto nízkou cenu mají lidé k dispozici kvalitní servis a rychlé spojení po celé metropoli. Zdaleka ne všichni ale považují za normální za cestování hromadnou dopravou platit. Právě proto pražský dopravní podnik zavedl kampaň Nejedeš načerno? V letošním roce ji posunul ještě dál.
„Dopravní podnik začal umisťovat do většiny stojanů s jízdními řády na tramvajových zastávkách vizuály s krátkými slogany, které cestujícím připomínají otázku, zda nejedou bez platného dokladu. Celkem patnáct variant hlášek doporučuje, že namísto stresu z jízdy načerno je lepší koupit si jízdenku,“ komentoval mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.
Pasažéři se tak nově dozvědí, že existuje lepší způsob, jak investovat osm stovek. V narážce na výši pokuty, kterou lidé zaplatí při přistižení revizorem. Jinde si zase přečtou, že na výmluvy to nejezdí. Nechybí ani parafráze známého „Tak dlouho se chodí se džbánem…“ či poznámka, že můžete být během chvilky o osm kilo lehčí. Ta paroduje reklamy na pochybné stravovací doplňky, které kolují internetem.
Dopravní podnik přišel s nápadem této kampaně v roce 2016. „V meziročním srovnání let 2017 a 2018 klesl počet černých pasažérů v Praze téměř o patnáct procent. Stále ale hledáme i další cesty, jak cestujícím připomenout, jestli nezapomněli na platnou jízdenku,“ dodal ředitel společnosti ROPID Petr Tomčík.
Kampaň očividně přináší své pomyslné plody a dopravní podnik v ní hodlá pokračovat. Normální je totiž za službu zaplatit.
Autor: Petr Jindra
Přidejte se k nám na facebooku!