Nejen Pražané znají situaci, kdy se nad městem například zvedne velký černý oblak, lidé cítí štiplavý zápach a nevědí, co se stalo. To zpravidla zjistí až po desítkách minut na internetu či po tom, co se dovolají na některou z tísňových linek. Ty jsou pak ale přetížené a navíc lidé informace dostanou pozdě.
Aby se lidé informace dozvěděli okamžitě a nemuseli zjišťovat, komu vlastně volat a co se stalo, postačí jim stažená aplikace Záchranka a zapnuté „push notifikace“. „Informace do aplikace Záchranka budou vkládat zaměstnanci operačního střediska krizového štábu, kteří slouží ve 12hodinových směnách a zajišťují nepřetržitý provoz střediska 24 hodin denně, sedm dní v týdnu,“ vysvětlil ředitel odboru bezpečnosti pražského magistrátu Josef Macháček.
Notifikace fungují v aplikaci od začátku jejího fungování. Zatím však byly využívány výhradně k informování o aktualizacích. Nyní se tedy ještě zvýší využitelnost Záchranky.
Nejen pracovníci záchranné služby lidem doporučují, aby si aplikaci do svého mobilního telefonu stáhli. V případě nouze totiž odesílá i GPS polohu, což usnadňuje zdravotníkům nalezení místa, kam mají přijet zachraňovat životy. Pražská radnice bude nově provoz aplikace financovat desetitisícovým měsíčním příspěvkem.
Autor: Petr Jindra
Přidejte se k nám na facebooku!